Tränings Motivation

Postat i Träning Kärlek Okategoriserat kl. 13:31 av | Kommentarer (1) |

Det som är det svåra med träning är inte att just träna, utan att hålla motivationen till att ta sig till träningen.

Här kommer några tips på hur du håller uppe motivationen .
1. Gör träningen till något roligt! 
Det är otroligt tråkigt att träna om man inte tycker träningsformen är rolig!
Så testa runt olika saker, dans,simma, eller g

2. Skaffa en träningspartner!
det är bevisat att motivationen höjs när man är fler än en person som tränar ihop, man peppar varandra och "tävlar" lite ,det är oftast roligare!

3. Skriv ner dina framsteg!
för en dagbok på din träning!
tex, om du springer en viss sträcka 4 ggr i veckan så kan du skriva ner varje gång hur lång tid de tagit, hur du mådde, och hur du kännde före under och efter.
Efter ett par veckor kan du gå tillbaka o se vilken stor skillnad de är!  Där snackar jag om MOTIVATION!

4. Bestäm dagar du ska träna
vissa dagar är mer på schemat, men försök att bestämma vissa dagar i veckan som du ska träna!
( spontan träning leder oftast till att man skjuter upp det)

5. Välj din träning framför saker som du själv vet är mindre viktiga för dig.
Strunta i dåliga ursäkter och fullfölj det du har planerat. 

6. Tänk långsiktigt
Att tänka jag ska va i topp form till sommaren varje år gör att man ofta blir besviken, så sluta inte då! kroppen behöver må bra resten av året med! Träning handlar inte bara om det yttre utan även om det inre. Att må bra och hålla sig frisk är viktigt, ta hand om dig själv.
 
Hoppas detta var lite hjälp!
Annons:

Kommentarer

Skriv En Kommentar

Kategorier

Follow on Bloglovin
aapetterssonn @ instagram
www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen och ringar!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Arkiv